Kaip daržovės ir vaisiai gali padėti siekiant apsisaugoti nuo peršalimo?

Turbūt, kad daugelis iš mūsų pastebėjome, jog žiema vis stipriau ir stipriau rodo savo galią. Žiemužėlė itin įsismarkavo: oro temperatūra tiek dieną, tiek naktį laikosi žemiau nulio bei žemę nuklojo netirpstančiu sniego ir ledo sluoksniu. Lauke sąstingis, o ar žinote, kas tokiu laikotarpiu vyksta su žmogaus organizmu? Itin mažas maisto racionas skatina imuninės sistemos atsparumo mažėjimą. O tokiu atveju didėja pavojus peršalti, užsikrėsti gripu ar susirgti plaučių uždegimu. Jei norite pasirūpinti savo gerbūviu ir sveikata- puiku.
Yra žinoma, jog chemiškai sukurti vaistai tik tam tikram momentui atstato sveikatos būklę, o vėliau (nustojus juos vartoti) tik dar labiau pablogina. Tad dabar aptarsime keletą patiekalų, kuriuos galite pasigaminti iš savo sode užaugintų daržovių bei vaisių. Abiejuose sodo gėrybių grupėse gausu įvairiausiu vitaminų, tad jų pagalba ir pasinaudosime.
Pirmiausia aptarkime natūralias vaisių sultis. Jei pasirūpinote geru užaugintųjų gėrybių sandėliavimu, savo rūsyje tikrai nesunkiai rasite obuolių ir kriaušių. Kad ir kiek apvytę vaisiai, visvien puikiai tiks šiam gardėsiui ir vaistui pasigaminti. Jums tereiks vaisių ir sulčiaspaudės. Norint, jog sultys būtų skanesnės, galite nulupti susiraukšlėjusią žievelę ir išimti sėklas. Žinoma, tai galima atlikti ir su parduotuvinėmis daržovėmis, tačiau puikiai žinome, kiek chemijos ir pesticidų sunaudota juos auginant… Tad kam dar papildomai nuodyti savo žiemiškai neatsparų organizmą? Žymiai didesnė nauda bus iš Jūsų sodelio obelų užaugintų obuoliukų.
Kuo toliau, tuo labiau plinta ekologiško maisto idėja. Vis daugiau žmonių įsitraukia į sveikai besimaitinančių žmonių ratą. Ekologišką maistą propoguojantys asmenys vis daugiau dėmesio skiria ne vaisių, o daržovių sultims. Jas galima spausti kone iš visų daržovių. Norint pagerinti kraują į sulčių sudėtį reikėtų įtraukti burokėlius, siekiant sustiprinti atsparumą žiemą siaučiančioms ligoms- neatsisakykite aštresnių daržovių, tokių kaip pipirai. Taip pat šioms sultims tinka ir brokolio kopūstai. Labiausiai paplitusi daržovė, kuri naudojama kaip gėrimo komponentas, yra morka. Ja gardinamos tiek daržovių, tiek vaisių sultys.
Dar vienas, iš puikiai tinkančių daržovių ir vaisių, yra imbieras. Kalėdas atšventėme kramsnodami imbieru gardintus sausainukus, o dabar atėjo laikas imbierinei arbatai. Tikrai mažai šansų, jog parduotuvės lentynose rasite tikros imbierinės arbatos. Tačiau pamąstykite apie imbiero šaknis, kurias užsiauginote praėjusį sezoną. Norint pasiruošti arbatos Jums prireiks imbiero šaknies, tarkos ir karšto vandens. Nuskuskite šaknį, tuomet ją sutarkuokite. Du gautosios masės arbatinio dydžio šaukštelius įdėkite į 250ml talpos puodelį ir užpilkite karštu vandeniu. Palaukite 5-10minučių ir arbata jau paruošta. Norint arbata pasigardinti į pagalbą galite pasitelkti cukrų arba medų.
Tikriausiai pats žinomiausias natūralus vaistas nuo peršalimo ligų yra česnakas. Jei esate itin drąsus, galite česnaką valgyti vieną. Tačiau daugumai jis priimtinesnis kaip patiekalo sudedamoji dalis. Itin lengvai paruošiamas ir gana skanus patiekalas yra sumuštinukai su česnakais. Norint jų pasigaminti Jums prireiks juodos duonos, česnako, druskos ir sviesto. Ant duonos užtepkite norimą kiekį sviesto. Nusilupkite česnaką ir jį supjaustykite nedidelėmis riekelėmis ar griežinėliais. Juos uždėkite ant duonos ir visą sumuštinuką pabarstykite druska. Štai ir baigta.
Visi puikiai žinome, jog savo sveikata rūpintis būtina, tačiau retai apmąstome, kaip deramai tai atlikti. Siūlome kuo dažniau valgyti savo pačių užaugintas daržoves bei vaisius ir iš jų pagamintus patiekalus, o tik būtinu atveju rinktis cheminius preparatus. Pasirūpinkite savo ir šeimos sveikata jau dabar. Pusryčių arba vakarienės meniu: sumuštinukai su česnakais bei daržovių sultys.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.