Morkų nauda

Morka yra žinoma kaip daržovė, kuri pasižymi nesudėtingu užauginimu, skanumu bei maistiniu vertingumu. Tiek vaikai, tiek suaugę žmonės ypač mėgsta morkas, nes jos yra saldžios ir traškios. Šios daržovės lotyniškas pavadinimas yra Daucus carota.  Ji gali būti auginama ištisus metus. Ne didelę įtaką derliui turi ir vietovė, kuriame auginami augalai. Kad ir kalnuotos vietovės- ten vėsu ir drėgna, gali būti net iki 1200-ų metrų virš jūros lygio aukštis, tačiau morkoms tai nėra kliūtis. Kaip ir sakėme, jas galite auginti visais sezonais. Tačiau norint, jog užaugintoji daržovė atitiktų Jūsų lūkesčius, būtinai atkreipkite dėmesį į augalo rūšį. Jų suskaičiuojama apie šimtą, skiriasi ne tik morkų spalva, bet ir dydis, kuris gali būti nuo trijų colių iki dviejų pėdų.

Šios daržovės pagal populiarumą lyginant su kitomis užima antrąją vietą. Pirmoji tenka bulvėms. Morkos nėra kaloringos ir jose gausu įvairiausių vitaminų, tad tai gali būti vienas iš produktų, kurį vertėtų įtraukti į savo mitybos produktų sąrašą, kuomet laikotės dietos. Jose gausu vitamino A, B1, B2, B6. Taip pat galime aptikti ir geležies, ląstelienos, timino ir kalio.

Kadangi visi žinome, jog vitaminai žmogaus organizmui yra reikalingi, dabar aptarsime keletą kiek konkretesnių morkų teigiamų savybių.

  1. 1. Mažina vėžio riziką. Daugelis tyrimų įrodė, jog valgydami morkas galime sumažinti krūties, plaučių bei storosios žarnos vėžio riziką. Mokslininkai nustatė, jog už šią anti-vėžinę funkciją yra atsakingas morkose randamas falcarinolis. Ši medžiaga yra natūralus pesticidas, kuris apsaugo morkos šaknis nuo grybelinių ligų. Galvojant apie dienos racioną galime pastebėti, jog morkos yra beveik vienintelis šaltinis, iš kurio galite gauti šio junginio. Mokslininkai atliko bandymą su pelėmis, kuomet viena grupė pelių buvo pastoviai maitinama su žaliomis morkomis (pilnomis falcarinolio), o kita grupė šių morkų negavo. Išvada tokia, jog pelės, kurios buvo maitinamos morkomis, turėjo trečdaliu mažesnį šansą leisti vėžiui įsigalėti.
  2. Morkos- širdies ligų prevencinė priemonė. Tyrėjai nustatė, jog valgydami morkas šiek tiek sumažiname ir širdies ligų tikimybę. Taip pat, yra tikima, jog pastovus morkų valgymas sumažina cholesterolio lygį. Tirpinantysis morkų pluoštas gali padėti mažinant kraujo cholesterolio lygį, nes ši būtent šiose daržovėse esančios medžiagos skatina tulžies rūgščių gamybą bei išsiskyrimą.
  3. Dantų priežiūra. Taip pat morkos gali padėti valyti Jūsų dantis. Jų valgymas- vienas efektyviausių būdų siekiant, jog burna po valgio būtų švari. Kramtant morkų kultūros daržoves  visi tarpdančiuose užsilikę maisto likučiai bus pašalinti ir tuo pačiu metu jūsų dantenos bei dantukų smegenėlės bus stimuliuojamos geresnei veiklai.

Morkos yra daržovės, kurias dvidešimt pirmajame amžiuje itin pradėjo vertinti daugelis šalių. Tad kodėl gi neužsiauginti šių daržovių jau dabar? Juk jos ir sveikos, ir skanios!

 

Straipsnis verstas iš anglų kalbos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.