Kaip tinkamai pasirinkti, ką sodinti savo darže?

Vienas iš pagrindinių klausimų, kuris iškylą tiek vyriškosios, tiek moteriškosios lyties sodininkams pavasario laikotarpiu, yra: „Ką sodinti?“. Vieni žmonės renkasi jau išbandytus bei gerai pažįstamus augalus, o kiti bando eksperimentuoti. Be abejonės abu būdai yra šaunūs, nes yra pasirenkami konkretaus asmens. Tačiau šį kartą pabandysime pasiūlyti keletą patarimų bei pateikti pavyzdžių, kurie galėtų padėti išsirinkti būtent tuos augalus, kurie tobulai atitiktu norimus derliaus rezultatus.

Pirmasis patarimas būtų atsižvelgti į turimo žemės ploto ir pasirinktojo augalo dydį. Daugelio daržovių, vaisių bei gėlių krūmelių matmenys būna užrašyti ant sėklų pakelių. O jei perkate daigus, vertėtų reikiamos informacijos pasiteirauti pardavėjo. Neatsižvelgę į augalo dydį galite labai apsirinki ir gauti visiškai kitą vaizdą, nei tikėjotės. Kadangi ant sėklų maišelių yra dedamos itin gražios ir kokybiškos nuotraukos, jos gali itin suklaidinti ir sudaryti neteisingą įspūdį.

Antrasis aspektas būtų Jūsų sodo lauko bei pasirinktajai augalo veislei reikalingų oro sąlygų suderinimas. Tai itin logiškas pastebėjimas, nes pradedantieji sodininkai retai kada atkreipia dėmesį į rūšies poreikius ir tiesiog komponuoja gražų sodo vaizdą. Tačiau jį pasiekti galite tik gerai apgalvoję. Pavyzdžiui petunijoms reikalinga drėgna žemė bei pilnai saulės šviesa apšviesta teritorija. Tad ją pasodinę į sausą pavėsį galite tiesiog numarinti augalą. Tikrai daug mažiau laiko sugaišite siekdami norimo vaizdo, jei atkreipsite dėmesį į minėtąjį aspektą, nes tokiu būdu išvengsite įvairiausių persodinimų ir kitų panašių darbų.

O trečiasis patarimas turbūt bus aktualiausias moterims, kurios rūpinasi savo figūra. Dabar jau mada tampa propoguoti sveiką gyvenimo būdą, į kurį įeina sportas bei sveikų maisto produktų valgymas. Dažniausiai žmogaus organizmui reikalingi baltymai bei angliavandeniai ir žinoma maisto produktai, kurie nėra persunkti riebalų. Tad renkantis augalo rūšį galite atkreipti dėmesį ir į užaugintų daržovių, vaisių bei uogų kaloringumą. Nežinote kur tai rasti? Tiesiog pasitelkite interneto pagalbą ir nesunkiai rasite išsamią augalo vaisiaus sudėtį. Pavyzdžiui įprastą pomidorą sudaro: 78 procentai angliavandenių, 13 procentai baltymų ir tik devyni procentai riebalų. Viename vidutinio dydžio pomidore yra apie dvidešimt dvi kalorijas. Panaši sudėtis yra ir špinatų: 56 procentai angliavandenių, 30 procentai baltymų bei 14 procentai riebalų. Viename puodelyje špinatų yra tik septynios ar aštuonios kalorijos. Tad tiek pomidorai, tiek špinatai yra puikios daržovės savo išvaizda besirūpinančioms moterims.

Ką daryti, jog sodas būtų ir gražus, ir sulauktumėte norimo derliaus? Prieš sodindami suskirstykite turimą žemę į plotelius, nuspręskite, kokius augalus ir kokias jų rūšis sodinsite bei apmąstykite reikiamą derliaus kiekį. Juk neverta apsodinti pusę daržo tulpėmis, nes jų itin gražūs žiedai. Būtinai derinkite praktiškumą ir grožį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.